Свинско Задушено с гъби / Stewed pork with mushrooms




Едва ли ще изненадам някого с тази рецепта, че и типично зимна гозба  в разгара на пролетта.
Няма логика, ама ми е на сърце и си я хапваме и зиме и лете.
Позволявам си да ви я предложа, защото това ястие ме връща в спомените ми за тиха селска къща, пълна с отрудени и усмихнати старци, дошли да помогнат на приятел да заколи прасето.
Прасе, ама не какво да е, а домашно отгледано от баба и дядо с много любов - чисто натурално месо.Такова месо днес намирам все по - рядко.
И уж всичко правя като баба - и капамата, и свинските ребърца с кисело зеле, и наденицата, и кюфтетата, и кебапите, пък все не става като нейното - уж същото ама не съвсем.От въздуха ще да е - от чистия Родопски въздух, или от добрата компания на кротките непринудени хора, с които споделяхме трапезата си - достойни хора, за които непрестанният труд и празниците, както и проблемите са просто част от живота.
Живот многолик, простичък, с дъх на домашен хляб и домашна гозба и звънък смях на дълго очакваните от града деца и внуци.
Еххх....носталгия.........
Онова село от милите ми детски спомени вече не е същото. Ароматът му не е същият, и хората са други. Уж имат повече, а по - малко се усмихват.
Затова пренасям винаги, когато мога милите детски спомени в малката си градска кухня. Обичам да ми мирише на детство и  очите ми да гледат подобни гледки.


Ако и на вас такива простички ястия ви навяват спомени - за топъл дом, чинийка с вкусна манджичка и комат прясно изпечен хляб, ето и моята рецепта.
Да ви е сладко!

Необходими продукти:- за 4 порции

Свинско месо - около 600 гр - при мен 4 бр.вратни пържоли без кост
4 големи глави лук
4 моркова
около 400 гр Стерилизирани печурки
3 домата
1 глава чесън
2 бр сухи дафинови листа
кимион
черен пипер
сол на вкус
2 с.л слънчогледово олио

Начин на приготвяне:

Ако имате по - голям тиган с огнеупорни дръжки, спокойно може да приготвите това ястие в един съд.
Аз нямам и процедирам по следния начин:
Овкусявам пържолите (ако е месо от друга част, най - често при мен месо от бут или плешка, задължително моля продавача да ми избере по - шаренко) с черен пипер и кимион. Отделям ги настрани.
Нарязвам изчистените глави лук на полумесеци, а морковите - на лентички.
Загрявам в съд на котлона олиото и добавям нарязания лук. Запържвам, като бъркам често. Добавям морковите и готвя около 1о мин., като разбърквам.
Добавям пържолите или късовете месо. Готвя, докато месото се позапържи и промени цвета си.
На този епат добавям стерилизираните гъби, доматите нарязани на по - големи парчета и чесъна. Прибавям листата дафинов лист и задушавам всичко под капак, докато месото омекне.
След това прехвърлям ястието в тавичка и запичам в предварително загрята на 275 градуса фурна на горен и долен реотан.
Ястието е готово, когато остане почти на мазнина.
И закъде е такава вкусна манджичка за топене без комат прясно изпечен селски хляб.

За него ви предлагам прекрасната рецепта за Селски хляб на Кремена 

 в мое изпълнение









Няма коментари:

Публикуване на коментар